Een stagnerende of dalende omzet heeft meestal als nadeel dat er meer nood is aan financiering. En dus is de meest voor de hand liggende manier om aan de bank een verhoging van de kredietlijn te vragen. De bank ziet dan weer liever eerst een stijging van de omzet alvorens ze over de brug komt.
Is dit het verhaal van de kip of het ei? Veel ondernemers hebben immers net eerst de extra middelen nodig om meer omzet te gaan realiseren. De voorbije weken is het Fin-Co gelukt om de bank te overtuigen om extra middelen vrij te maken voorafgaand aan de stijging van de omzet. En dat deed de bank niet voor de mooie ogen van de kredietnemer... Maar wel op basis van een helder plan, een duidelijke visie én heel veel aandacht voor de marketing en sales. De gecombineerde aanpak van finance enerzijds én sales & marketing anderzijds is een trend die zich zal doorzetten en waarmee ook Fin-Co verder het verschil zal blijven maken.
0 Reacties
Laat een antwoord achter. |
Archief
Juli 2019
|