Volgens recent onderzoek is de belangrijkste reden voor het falen van een onderneming de wanbetaling van debiteuren, of in gewone mensentaal: onbetaalde facturen.
De euforie voor het verkrijgen van een mooie bestelbon kan dus omslaan in een nachtmerrie als blijkt dat finaal de factuur niet wordt betaald. Dikwijls is de bestelling maar met veel bloed, zweet en tranen verkregen en is er met de quasi-onwaarschijnlijk dat er geen betaling zou volgen totaal geen rekening gehouden. Dit is heel typisch voor bedrijven waar 'sales' de plak zwaait en men geen oog heeft voor de financiële risico's die inherent zijn aan de verkoop. Omgekeerd zijn er bedrijven waar 'finance' de leiding heeft en klanten bijna op voorhand of cash moeten betalen, tot grote ergernis van de commerciëlen die zich beknot voelen in hun verkoop. Hoe kan je nu deze tegengestelde belangen van 'sale's en 'finance' verzoenen, waarbij zowel het belang van de klant als van de onderneming wordt verbeterd? Tijdens de workshop van 7 november leggen we deze en andere onderwerpen haarfijn uit. Praktische tips en adviezen, niet vanuit een eenzijdig perspectief maar gezien vanuit een ruimer geheel! Meer informatie en/of registratie via paul@fin-co.net.
0 Reacties
|
Archief
Juli 2019
|